اذهب الي المحتوي
منتديات ياللا يا شباب
سحر العيون

يوميات صعيدى فى الجامعه

Recommended Posts

هههههههه

ممكن الله اعلم

شوفو بقا ياصعايده دا ابن بلدكم وانتو ادرى بدماغه

توقعو كده وقلولى هيعمل ايه

شارك هذه المشاركه


رابط المشاركه
شار ك علي موقع اخر

عيب عليكى الصعيدى يسد فى اى بلد دة سمعتة وصلت بلاد برة ووصلت الصين كمان حتى كانو بيفكرو يصنعو صعيدى بس مش لقيو دماغات على قد مخ الصعيدى

شارك هذه المشاركه


رابط المشاركه
شار ك علي موقع اخر

هههههههههه

فعلا دول لو عملو صعيدى هيكسر الدنيا

بس والله انا بحترم عقليه الصعايده جدا

بجد رجاله

والواحد يعتمد عليهم

شارك هذه المشاركه


رابط المشاركه
شار ك علي موقع اخر

امممممممممممممم الواحد يخاف من المدح دة شكلة صيغة مدح بما يشبة الذم والله اعلم او شكلة فى الاخر ناوين ةلينا على نية بايتة عزومة او حاجة الحج ادرى من اهنى

شارك هذه المشاركه


رابط المشاركه
شار ك علي موقع اخر

طيب وبعدين

 

الحلقة صغيرة خالص

وانا ما أخدتش جرعة الضحك اللى كاتبهالى الدكتور فياريت لو تكملى الحلقة بشكل اكبر

علشان كلنا مستنين ...

شارك هذه المشاركه


رابط المشاركه
شار ك علي موقع اخر

الحلقة ((6))

 

اهلااا بيكم من جديد

واهلا بيكوا مشاهدينا الكرام فى احداث الحلقة السادسة وعلشان منطولش عليكوا

 

تعالوا نشوف الحلقة اللى فاتت حصل فيها ايييييييه

 

احمد دخل لقى اتنين اعدين مكانه هو ونور

 

وندخل ع الحلقة الجديدة

 

 

احمد : ايه يا كابتن انت وهو انا حاجز المكان ده من بدري

 

انت حاجز صالة ولا بلكون

 

احمد : لأ حاجز حمام يا خفيف

 

هو انت فاكرني شاي ولا ايه

 

احمد : ايوة شاي ومتاخدش في ايدي غلوة كمان

 

انت باين عليك ماتعرفش الكابو هيثم

 

احمد : وانت باين عليك ماتعرفش احمد ابن عم هريدي عمدة القرية

 

ههههههههههههههههههههههههههه

 

احمد : بتضحك على ايه يا ابن الدزمة

 

ودخل احمد في عراك وكأنه عراك بين الديوك ونور مش عارفة تعمل ايه

غير انها جابت النوت بوك بتاعها وفضلت تضرب مع احمد

 

احمد : اي اي ايه يا نور دي دماغي انا

نور : سوري يا احمد مكنش قصدي بجد

احمد : اخرجي انتي برا ..وايه الجلم الرصاص اللي بتضربي بيه ده

نور : انا لازم اموته لازم اكسره

 

وفجأة

 

دخل الدكتوووووووووور

 

الدكتور : في ايه يا ابني انت وهي وهو

 

احمد : هجطعه

 

الدكتور : تقطع مين يابني ...احنا في جامعة

 

احمد : جامعة مش جامعة هجطعه

 

نور : ايوة احنا هنجطعه

 

الدكتور : تعالوا برا انت وهي

 

احمد : لأ والنبي يا داكتور الجو ساجعة برا جوي

 

الدكتور : اطلع بقولك

 

نور : يلا يا احمد

 

احمد : يلا ايه وزفت ايه ...هو احنا رايحين نتفسح

 

وطلعوا يا عيني هما الاتنين ولسوء حظ احمد انه برضه ماحضرش المحاضرة دي كمان

 

احمد : انا مروح يا نور

 

نور : لأ خليك قاعد معايا شوية

 

احمد : لأ يا نور انا مروح

 

نور : انا عايزة اتكلم معاك

 

احمد : بكرا ان شاء الله نتكلم كتير...ماهو كده كده مش هحضر بكرا برضه

 

نور : انت بتحب المحاضرات ليه يا احمد

 

احمد : انا جاي مصر عشان اتعلم يا نور مش عشان اتنزه

 

نور : انا عارفة انك شاب مش فاضي من جواك

 

احمد : ربنا يخليكي يا نور

 

نور : اي نعم انت مش مهتم بمظهرك...ومش بتسرح شعرك حلو...بس حاسة انك وسيم اووي

 

احمد : ماتجولي معفن احسن يا ست نور

 

نور : انا مش اقصد خالص والله

 

احمد : والا تقصدي...انا جيت مصر غلط من اساسه دي مش بيئتي ولا دي حياتي

 

نور : انا اسفة

 

احمد : انا اللي اسف ....عن اذنك

 

وبعد ما احمد مشي نور مشيت هي كمان وكانت زعلانة جدا من كلامها معاه ولو انها مكنتش تقصد بس احمد حساس حبتين

 

نور حاولت تتصل باحمد عن طريق جارته

 

نور : الو ممكن اكلم احمد جار حضرتك

 

الجارة : احمد مين يا انسة

 

نور : احمد جارك

 

الجارة : اااه تقصدي حمادة ميدو مودي

 

نور : انتي مسمياه كده

 

الجارة : هو بيحبني اووي اقوله كده

 

نور : طيب كويس ممكن تناديه

 

الجارة : احمد احمد احمد احمد

 

احمد احمد احمد احمد

 

احمد : سلام قولا من رب رحيم..اختشي يا ولية على دمك بجى في حد يخبط على حد الساعة عشرة بالليل

 

الجارة : يووه ايه يا ميدو ..انا خضيتك ولا ايه...طيب تعالى في حضن ماما تعالى

 

احمد : اخلصي يا ست عاوزة ايه مني وليه بتخبطي في وقت زي ده

 

تليفون عاوزك

 

احمد : والتليفون عاوزني في ايه

 

هههههههههههههههه

جتك ايه يا موودي يا سكر

اقصد حد عاوزك على التليفون

 

احمد : ابوووووووويا جراله ايه انطجي قولي

 

لأ لأ ده صوت واحدة

 

احمد : امي امي اما مالها مالها

 

الجارة : ده صوت جثة

 

احمد : ههههههههههههههههههههههه

احمد : والجثة هتتكلم ازاي يا ام مخ تاخين

 

تعالى ورايا يا مووودي وانا اخليها تنطق وتتكلم

 

احمد : طيب يا وش المصايب

 

نور سمعت ضحك احمد ويا جارته دي ...وقفلت السكة

 

احمد : الو الو ...الو الو

 

احمد : هههههههههههههههههههههههههه

احمد : الجثة مش راضية تنطج...ده باين كده الجثة ماتت

هههههههههههههههههههههههههههههههههه

 

ياترى نور زعلت ليه؟؟؟

عايزين تعرفواا؟؟

استنونى الحلقة الجاية

 

 

 

مع تحياتى

واشوفكم الحلقة الجاية

ان شاء الله

شارك هذه المشاركه


رابط المشاركه
شار ك علي موقع اخر

هههههههههههههههههههههههههه

 

والله انا عارف دماغ الصاعيدة جامدة شوية

 

بس والله قلبهم اطيب قلوب فى الدنيا

 

انا متوقع احمد طالما عايش فى القاهرة

 

يبقى على اخر القصة هايروش و يهيس و يطلع

 

رحلات كمان هههههههههههههههههه

 

شكرا ليكى سحر العيون على اليوميات الجامدة دى

شارك هذه المشاركه


رابط المشاركه
شار ك علي موقع اخر

هههههههه

ويطلع رحلالالالالالالالالالالالالالالالالالات

 

ماشى ياعم الحلقه الجايه هطلعهولك رحله

 

ولا يهمممممممممممممك

شكرا على مرورك

والصعايده اجع ناس

وسمعنى سلام صعيدى يا ابو يا على حق

شارك هذه المشاركه


رابط المشاركه
شار ك علي موقع اخر

فعلا الصعايده احسن نااااااااااااااااااس

 

اسالونى انا

 

دى حماتى من الصعيد

 

يعنى الهانم اللى عامله يوميات صعيدى دى

 

اتها صعيديه من سوهااااااااااج

 

وبصراحه اللى عاجبنى جدا وشجعنى على الجواز مامتها وتربيتها

 

المحافظه جدا

 

انا بحب اهنى كل صعيدى انه صعيدى

وبعدين صعيدى وولا مش صعيدى مش هتفرق كلنا بشر

وكلنا مصريين

 

كملى اليوميات ياقطه

بس هقول لمامتك هههههههههههههه

 

لا بجد حلوه تسلم اديكى

شارك هذه المشاركه


رابط المشاركه
شار ك علي موقع اخر

و الله يا حلو و بانت لبتك

بانت اهه يا سحر

غيرة

و هى تأتى و تحدث فى غالب الامور بسبب التواع نار الحب فى محيط القلب

شارك هذه المشاركه


رابط المشاركه
شار ك علي موقع اخر

فى ايه يابشر عمالين تقطعو فى فروتىىىىىىىى

 

انت على طول كدا مسيحلى

 

ايوه مامتى من الصعيد بس

 

بقالها 25 سنه عايشه مش فى الصعيد

 

وياطائر السكون انت مابتصدق تلاقى كلمه

 

ياريت توضحلى الحته دى علشان مش فهماهااااااااااا

 

و هى تأتى و تحدث فى غالب الامور بسبب التواع نار الحب فى محيط القلب

شارك هذه المشاركه


رابط المشاركه
شار ك علي موقع اخر

انا بتكلم عن الموضوع

نور سمعت ضحك احمد ويا جارته دي ...وقفلت السكة

فهمتى ولا لسه

شارك هذه المشاركه


رابط المشاركه
شار ك علي موقع اخر

اية دة انتى يا ابلة فين اليوميات انا حارم نفسى من المنتدى اربع ايام كاملة عشان ارجع والاقى حلقة واحدة بس والله انا كنت دخل المنتدى عشان اقرأ اليوميات اول حاجة بس الصراحة لقيت فى واجب تانى افضل انى لازم اكتب تهنئة ودة بس الى خلانى ارد عهليكى تانى رد المفروض بكرة تنزلى بحلقتين من اللى هما والا مش هشترى منك القصة خااااااااااااااالص ومش هنتجها ولا اعملها فيلم ولا حاجة

 

مش كدة ولا اييييييييييييية

 

وكمان عاشن ما تزعلش يا بو تنسيم ويجعلة عااااااااااااااااااامر

شارك هذه المشاركه


رابط المشاركه
شار ك علي موقع اخر

الحلقة ((7))

يلا يلا يلا بسرعة على الحلقة السابعة ونشوف القمر اللى اسمها نور عملت ايه والشاب الجاااااامد أحمد بن عم هريدى

 

 

 

وبعد ما نور كلمت احمد في التليفون...وكانت زعلانة جدا لما سمعت صوت جارته...واحمد مكنش داري بالدنيا ساعتها ...من ساعتها احمد ابتدى يروح الكلية وكان متخاصم مع نور بعد كلمتها الجارحة ليه...انه مش استايل وشعره دايما منعكش....ابتدا ينتظم شوية في الدراسة لحد ما جت الامتحانات وده كان اخر يوم في الامتحانات

 

احمد بيكلم واحد صاحبه عن الامتحان

 

احمد : امتحان ممتاااااااز سهل مية

صاحبه : حرام عليك..ده انا مكتبتش حرف

احمد : ليه جلمك اتجصف ولا ايه

صاحبه : لأ يابني الامتحان مليان

احمد : يابوي ..مليان ايه انت هتجنني

صاحبه : في ايه دلوقتي

احمد : انت طلعت اول مسألة كام

صاحبه: محلتهاش

احمد : والتانية

صاحبه : 100

احمد : حمار

احمد : طب والتالتة

صاحبه : 2000

احمد : حمار

صاحبه : يوووه

احمد : طب والرابعة

صاحبه : محلتهاش

احمد : يا حمار هما تلاتة بس

صاحبه : انت اعد ولا هتسافر البلد

احمد : لأ هسافر انا مش ليا حد هنا

 

ولسة بيدور وشه....قرب عليه الملاك نور...وبصوت رقيق

 

نور : يارب تكون حليت كويس

احمد : ايوة الامتحان كان ممتاز

نور : لسة زعلان مني

احمد : وهزعل منك ليه...احنا بيننا ايه

نور : مفيش عادي بسألك ..انت ليه دايما عصبي

احمد : على فكرة انا لو مجبتش امتياز هيكون بسببك

نور : ليه بس...انا السبب

احمد : فاكرة الكام محاضرة اللي اتطردت فيهم بسببك

نور : هههههههههههههههههههههه

احمد : هههههههههههههههههههههههههههه

نور : وحياة اغلى ما عندك مش تزعل مني

احمد : طمنيني عملتي ايه في الامتحان

نور : بليز يا احمد متزعلش مني اسفة بجد

احمد :وحشتيني

نور : انا ؟

احمد: وحشتيني يا امي

نور : هههههههههههههههههههههههه

احمد :مالك اتخضيتي لما قلت وحشتيني

نور : وانا هتخض ليه

احمد : اسألي نفسك

نور : هه ظريف

احمد : امسكي نفسك شوية يا بت

نور : هههه خفيف

احمد : مش ملاحظة حاجة عليا

نور: لأ بس شايفاك مبسوط عن قبل كده الحمد لله

احمد : لأ لأ حاجة في شكلي

نور : الراجل مش بشكله

احمد : اااااااه والله....بعد ايه ...مش كان شعري متنعكش ومش بيتسرح

نور : انا مكنتش اقصد ...كنت بهزر معاك

احمد : اااااااااااااه بعد ايه بقى بعد ما جبت علبة كريم بامبرز ب 25 جنيه

نور : ههههههههههههههههههههههههه اسمه بالمرز

احمد : ايوة امسكي في التفاهات دي...يعني شعري وحش

نور : جميل

احمد : بجد؟؟

نور : جميل راتب ده ممثل ممتاز

احمد : ااه يا رخمة

نور : هههههههههههههههههههههههههه

احمد : انا هسافر اسبوعين وجاي تاني

نور : ليه كده خليك هنا

احمد : هستنى ليه؟؟

نور : نروح شرم الشيخ مع الجامعة

احمد : رحتها كتير كفر الشيخ

نور : شرم شرم

احمد : بتاعت البنات البلبوسة؟؟

نور : عيببببب

احمد : في ايه هو انا اللي بلبستهم

نور : خلاص بقى رد عليا عشان نروح ..اتصل بيا

احمد : ان شاء الله

نور : اوكي اشوفك على خير

احمد : كنت عايز اجولك حاجة مهمة اوووي من زمان

نور: ايه هي يا احمد قول قول

احمد : مش مسامحك على المحاضرتين اللي محضرتهمش بسببك

نور : مع السلامة يا احمد

احمد : سلام يا نور

وهو مروح بقى......عليا الطلاج لهروح الرحلة ....عاوزين نغير دو بقى

ياترى احمد هايطلع الرحلة والا ايه؟؟

ولو طلع ايه اللى هايحصل؟؟

 

عايزين تعرفواا استونى مع الحلقة ((8))قريبااا

شارك هذه المشاركه


رابط المشاركه
شار ك علي موقع اخر

اممممممممممممممم هفضل مستنى كتييييييييير

 

 

 

يادى العطلة انا قربت اصرف لوسى وهشوفلى سيناريو تانى بقى اشترى منة اى قصة عاوزين نعرف بقى هيحصل ايييييييية ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

شارك هذه المشاركه


رابط المشاركه
شار ك علي موقع اخر

الحلقة ((8))

 

ازيكم ياشبااب

معلش اتاخرت عليكم

 

 

 

 

الحلقة اللى فاتت خلصت على انهم كانوا بيمتحنوا امتحانات الترم

وبعد ما احمد خلص امتحانات هو ونور وقال لنور انه هايفكر فى ا انه يطلع الرحلة والا لاا

 

يالااا نبدأ الحلقة

 

نور اتصلت باحمد تساله وكانت خايفة اوى لابو احمد الحاج هريدى يديهاا كلمتين والا حاجة فى التليفون

 

نور:الوو ..احمد موجود لو سمحت؟؟

ابوه:احمد ولدى؟؟ليه مين عايزه؟؟

نور:ممكن تقوله نور زميلتك فى الجامعة؟؟

ابوه:زميلته...ياااابوى عليك يااحمد ياولدى طالع لابوك بتاع نساوين

 

والحاج هريدى نده لاحمد يكلم نور

 

نور:الوو ازيك ياحمد عامل ايه؟؟

احمد:كويس جداا كويس خالص صحتى رجعت لى بعد ما اكلت من وكل امى

نور :طب الحمد لله ..ياترى فكرت فى موضوع الرحلة؟؟

احمد:ايوة وجولت لابوى كماان بس كان عايز يجى معاى عشان يتفرج ع النساوين

نور:لا طبعاا ياحمد ماينفعش

 

وبعد مادار خوار بين نور واحمد ونور قالتله على ميعاد الرحلة

 

وجه يوم الرحلة

 

نور : هو احمد اتأخر كده ليه

ريم : انتي مالك مش على بعضك ليه؟؟

نور : وانتي مالك

ريم : مش عارفة مهتمة بواحد زي ده ازاي؟؟

نور : ملكيش دعوة بقاااا

ريم : صحيح عملتي ايه في العريس اللي اتقدملك؟؟

نور : رفضته طبعا..انا لسة مش عاوزة ارتبط دلوقتي

 

ولسة الاتوبيس هيتحرك كان احمد وصل ونور تنفست الصعداء

 

احمد : ايه يا جماعة انتوا كنتوا مستنيين حاجة ولا ايه؟؟

ريم : ابدا كننا مستنيين القطر

احمد : هو احنا هنسافر في الاتوبيس ولا فى الجطر؟؟

ريم : يااااربي

نور : ههههههههههههههههههههههههه جامدة دي يا احمد

احمد :اي خدمة يا نور ابقي تعالي كل يوم

نور : اجي فين

احمد : لا لا متاخديش في بالك

 

والكل ركب الاتوبيس وفجأة احمد بيطلع من شنطته طبلة كبيرة

وشغال ضرب عليها لحد ما وجع دماغ الناس كلها والكل زهق منه

 

احمد : ايه يا رحلة فجر((فقر)) مالكم ساكتين ليه محدش بيرجص ليه هطبل وهرجص في نفس الوقت ولا ايه

نور : ابدا يا احمد بس الطبلة صوتها عالي اووووي

احمد : مانا عارف ان صوتها عالي...مكنتش اعرف انها هتضايقكوا كده

نور : عامة انا مش مضايقة انا مبسوطة بيها

 

وفجأة احمد بيطلع من شنطته زمارة كبيرة بتاعة الفرق الشعبية

وفضل يوجع دماغ الشباب كلهم بأصوات الالات الموسيقية الغبية دي

وفضل على هذا الحال لحد ما وصلوا

 

احمد : يا بووووي يا جدعان المنطجة هنا جامدة جوي جوي

نور : انت اول مرة تيجي هنا؟؟

احمد : لأ جيت قبل كده ايام الحرب

نور : حرب ايه يا احمد ..هو انت حضرت حروب؟؟

احمد:لا يا هبلة..حرب دى يعنى التار اللى على ابوى

نور:تااااااااااااار!!!!

احمد:ايوة تار جديم بس ماتاخديش فى بالك

نور:ربنا يستر

احمد : هو احنا هنعاود امتى يا نور؟؟

نور : يعني لسة اسبوع...انت زهقت ولا ايه

احمد : لا لا خالص بس انا مجبتش اكل كفاية

نور : احمد اكل ايه بس؟ هنا الاكل اوبين بوفيه

احمد : يعني ايه

نور : يعني تاكل اللي انت عايزه

احمد : يالهوي ياني يا جدعااااان

نور : انا هطلع اغير بقى

احمد : اوعي تجولي هتلبسي لباس البحر

نور : هههههههههههههههههه ايه يا احمد ده بس

احمد : صدجيني معرفكيش تاني

نور : انت هتنزل البسين بأيه ...معاك ماييوه؟؟

احمد : لأ انا ابويا جايبلي ترننج من السعودية هنزل بيه

نور : مينفعش يا احمد

احمد : بجولك من السعودية ..جامد جوى جوى

نور :طيب يلا نفطر بقى عشان جعانة

احمد : انتي على طول جعانة كده

نور : ههههههههههههههههه انا بحب الاكل اوي

احمد : انا اخر حاجة افكر فيها الاكل

نور : يعني مش هتفطر؟؟

احمد : في مش وخيار وعيش بلدي؟؟

 

نور كانت عاوزة تقوله ده عند ماما الكلام ده

 

احمد : كل ده اكل يا نااااااااااس ...هيخلص امتى ده بس

نور : كل على اد ما تقدر يا احمد

احمد : عليا الطلاج انا هاكل وكل لحد ما افرجع كده

نور :انا طالعة اغير ونازلة

احمد : تغيري ايه بس يا شيخة بصي على نفسك في المراية وشوفي الولية الجااامدة دي

يابووووووووووووووي انا لازم اروح اتعرف عليها دي لابسة مايوووووووووووووه جاامد جوي جوي

 

 

 

ياترى هايقولهاا ايه وهايحصل ايه؟؟

استنوا الحلقة الجاية وانتم تعرفواا

 

 

 

مع تحياتى

واشوفكم الحلقة الجاية

ان شاء الله

تم تعديل بواسطه سحر العيون

شارك هذه المشاركه


رابط المشاركه
شار ك علي موقع اخر

لا حول ولا قوة الا بالله

 

شوفتى بقى ياسحر العيون ازاى البت نور دى بوظت اخلاق الواد احمد

 

اهوووو فى الاول بطل يحضر و بعدين انطرد من المحاضرة و فى الاخر

 

اهووووو هايطلع شرم ياخبر ابيض شرم مرة واحدة

 

عشان تعرفى بس ان وراء كل شاب فاشل بنت روشة

 

 

هههههههههههههههههههههه

 

دومتى بود

شارك هذه المشاركه


رابط المشاركه
شار ك علي موقع اخر

هاهااهاهاهاه الحلقة دى خطيييييييييييرة قوى قوى خلاص انا اشتريت الرواية دى بس بشرط احمد كرينكل هوة اللى يمثل دور احمد دة

شارك هذه المشاركه


رابط المشاركه
شار ك علي موقع اخر

×
×
  • اضف...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use, اتفاقيه الخصوصيه, قوانين الموقع, We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue..