اذهب الي المحتوي
منتديات ياللا يا شباب
che

أنا آسف!

Recommended Posts

 

هل يجرؤ أحد قول أنا آسف إذا أخطأ، الكثير لايمكنهم قولها.لماذا؟؟

 

لأنها بالتأكيد تعني لهم (لقد أهنت نفسي )هذا وهي كلمة فقط ماذا لوعرفوا بالضبط مالذي يجدر بهم قوله.

 

يقول أحد المفكرين:

 

إن الاعتذار له ثلاثة أجزاء أولاً أن تقول أنا آسف

 

الجزء الثاني أعرف أنني سببت لك ألماً وإزعاجاً

 

والجزء المهم هو الجزء الثالث، ما الذي يمكنني عمله لأجعل الأمور أحسن.

 

والآن هل منكم اخواني وأخواتي من يجرؤ على قول كل هذا

 

ماذا عنكم ؟؟؟؟؟

 

شارك هذه المشاركه


رابط المشاركه
شار ك علي موقع اخر

موضوع جميل جدا يا ومجهود رائع في المنتدي بداية قوية لك معنا

يبدو ان المنتدي اكتسب عضو فعال ومكسب جديد للمنتدي

بالنسبة لموضوعك هو رائع جدا جدا وقضية مهمة جدا

موضوع الاعتذار ....

عن نفسي انا اجد الاعتذار سهل جدا عندي ولا اتردد في قول كلمة الأسف...

وخصوصوا للاشخاص المقربين لي ب ولكن ....انا ايضا لا اعتذر الا عندما ادرك خطائي فعلا

انا لا اعتذر لاي شخص ولا لاي احد الا عندما فعلا ادرك انني جرحته او اخطات بحقه وعندما يستحق الاعتذار

وايضا انا يمكن ان لا اعتذر لشخص طالما هذا الأنسان لا يهمني بتاتا ولكن عندما فعلا اكون قد اخطات بحقه خطأ كبير

لا بد لي بالأعتذار ولكن المقربون مني هم فقط من يهموني اصدقائي واحبابي هم من اهتم كثيرا لهم اكثر من غيرهم

ولكن ايضا انا اري ان الأعتذار بالفعل اكثر وافضل من القول ولكن طريقة التدرج كما وضحتها في موضوعك رائعة وجميلة

وهذا لا يعني ااني لا اعترف بخطي بالعكس تماما

يجب علينا ايضا ان نحاول اصلاح الأخطاء التي تجعلنا نعتذر للناس حتي نتجنب الوقوع فيها مرة اخري....

مالمانع ان نعتذر لا احد ما عندما نحس اننا قد اخطانا به علي الاقل عملا بقول الرسول ((وخيركم من يبدأ بالسلام))

لو نظرنا لا ي فعل نقوم به في حياتنا علي انه في سبيل الله لن نشعر ابد ان الأعتذار شيء ينتقص من قدرنا

شكرا لك علي الموضوع حاولت ان اوضح راي بابسط الصور

وانتظر باقي اراء الأعضاء

تم تعديل بواسطه بنت مصرية

شارك هذه المشاركه


رابط المشاركه
شار ك علي موقع اخر

موضوع رائع حبيبى .. مشاركاتك منوره المنتدى ..

بالنسبه لى .. لا ازيد او انقص شىء مما قالته أختى بنت مصريه :keda:

تحيتى ..

شارك هذه المشاركه


رابط المشاركه
شار ك علي موقع اخر

كلمة اسف جميله جداا وفعلا انا برضه مبتكسفش منها طالما غلطت

واحيانا باضطر اقولها عشان المركب تسير والنار تهدا شويه

وبوصل لكل اللي انا عايزاه من اللي قدامي بكلمتين

حاضر ومعلش انا اسفه

شارك هذه المشاركه


رابط المشاركه
شار ك علي موقع اخر

أشكركم إخوتي على المرور المميز

شارك هذه المشاركه


رابط المشاركه
شار ك علي موقع اخر

الاعتذار بيزيد المحبة بين الناس ... و بيغسل الضغائن لما يكون بنية صافية

 

 

الاعتذار زي الدوا على الجروح

 

 

الاعتذار هو الطريق الاسرع للمسامحة بين الاصدقاء

 

 

إلى كل من أخطئت بحقهم إني أعتذر

 

 

sorry-4.jpg

شارك هذه المشاركه


رابط المشاركه
شار ك علي موقع اخر

اية دة هوة انتو هنا عاملين حملة اسف عامة

 

طيب وانا كمان اسف

 

 

طبعا لا اتردد لو كنت غلطان

شارك هذه المشاركه


رابط المشاركه
شار ك علي موقع اخر

موضوع جميل

 

بس بصراحه يعنى

 

انا مش بحب كلمه اسف دى خالص

 

مش بحب حد يقولها ليا ولا بحب اقولها لحد

 

انما ممكن اعتذر باى كلمه او طريقه تانيه

 

عامة انا مش بزعل من حد ومش بنتظر من اى حد كلمة اسف . . .

شارك هذه المشاركه


رابط المشاركه
شار ك علي موقع اخر

ايه الكــــــبر ده يا ندى مش كدى دى احنا حتى فى رمضان عاوز ققول ان الكلمه دى على لسانى ديما لانى بحب كل الناس الحلوين والوحشين ومش بحب ازعل حد منى خالص واللى بيقولى انا اسف ببقى نفسى ابوسه من كتر احترامى ليه بس طبعا فى حاجه اسمها عزة النفس وكبريائها دى لازم تكون موجوده فى المواقف الصعبه اللى ما ينفعش فيها اسف ( الكبرياء غير الكبر ) تسلم ايدك على الموووضوع الجميل وتقبل مرورى

شارك هذه المشاركه


رابط المشاركه
شار ك علي موقع اخر

أنا مش بحب كلمة أنا آسفة أو أنا آسف خالص

 

 

 

 

بس لو غلطانة مش بتردد أبدا إنى أقولها

 

 

 

 

 

ولو حصل وحد زعلنى فأنا متسامحة

 

 

 

 

ومش بنتظر من حد زعلنى كلمة أنا آسف

 

 

 

 

بس هى بجد بتداوى وبتغير حاجات كتير

 

 

 

 

 

 

 

 

بدس أحمد عامر

شارك هذه المشاركه


رابط المشاركه
شار ك علي موقع اخر

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

زائر
اضف رد علي هذا الموضوع....

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

جاري التحميل ...

×
×
  • اضف...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use, اتفاقيه الخصوصيه, قوانين الموقع, We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue..