اذهب الي المحتوي
منتديات ياللا يا شباب

alryadee

Members
  • عدد المشاركات

    7
  • انضم

  • تاريخ اخر زيارة

عن العضو alryadee

  • الرتبه
    core_member_rank_2
  1. سوء الظن يعتبر داء وحش عند ناس كتيره وكل داء له دواء ودواء سوء الظن او اى حاجه وحشه هى الرجوع للدين والتمسك بالقران والسنه . وزى مانتى بتقولى بتخرب بيوت وبالذات انا ملاحظها اكتر فى مجتمعات الصعيد وبلاخص قنا . تقبلى مرورى . وشكرا خالص على موضوعك الجميل وندعى ربنا يهدى الناس دى.
  2. موضوع جميل بجد يا هاوى النت افادكم الله على النصائح المهمه دى واهم اللاه وطاعة الوالدين ده من راييى .تقبل مرورى معلش انا اسف الخط معايا اتلغبط انا بقول اهم حاجه من راييى الصلاه وطاعة الوالدين. ومعلش انا اسف مره تانيه .
  3. الله موضوع جميل بجد يا مصطفى . اللهم اجعله فى ميزان حسناتك. تقبل مرورى
  4. اللهم إني أشهدك بأني قد سامحت جميع من ظلمني أو قذفني أو اغتابني أو بهتني رجاء رضاك واحتسابا لثوابك فلنتسامح ممن نعرف أو لانعرف وأنا سأبدأ بالتسامح فأنا قد سامحتك من غير علمك ... فسامحني حتى لو لم تعرفني ... سامحني حتى لو أنك تعتقد بأنه ليس هناك داع للتسامح ... فقط سامحني... أريد منك الدعاء الخالص من القلب .. ـــــــــــــــــــ قل: اللهم أيما امرء شتمني أو آذاني أو نال مني، اللهم إني عفوت عنه، اللهم فاعفو. اللهم إني عفوت عن عبادك فاجعل لي مخرج أن يعفو عبادك عني. اللهم أنت السميع العليم تعلم ما بي وما عليّ.. اللهم اني أرجو نجاةً مما أنا فيه وأنت أرحم الراحمين.... ـــــــــــــــــــ هل ترغب في يوم الحساب بأن لا يأتي أحد ويأخذ من حسناتك أو يرمي عليك سيئاته ؟؟؟ هل دعوت الله من صميم قلبك وبإخلاص النية بأنك عفوت عن كل من أساء إليك أو ظلمك أو مسك بأي مكروه؟ فكر وجرب وانظر كيف أن الله سوف يرحمك بالدنيا والآخرة أسأل الله الاستجابة بإخلاص النية فأنت لن تخسر مع الله أي شيء وهو القادر على كل شيء... فقط جرب.... سامح الأخرين كي يسامحك الله وأرحم الأخرين لكي يرحمك الله.. ادعي لكاتب هذه الرسالة ومرسلها بالجنة والثواب ..ورضى ربه عليه ارسلها لكل من تحب قل ايضا " اللهم نور على أهل القبور من المسلمين قبورهم واغفر للاحياء ويسر لهم امورهم "ا منقــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــول
  5. كلامك كلو حلو يا زورو بس الكلام ده بيحصل وبلاحظه اكتر فى القاهره واسكندريه المجدن الكبيره والزدحمه بالناس والعربيات ومتوقع كده كلها كام شهر ومش هنشوف ميكروبصات ولا عربيات بتشتغل بالسولار بتمشى على الارض تانى وده بسبب الازمه اللى احنا بنمر فيها اليومين دول.
×
×
  • اضف...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use, اتفاقيه الخصوصيه, قوانين الموقع, We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue..