اذهب الي المحتوي
منتديات ياللا يا شباب
ali desoky

شرف يسأل الشعب: ''عايزين مين في الوزارة الجديدة''

Recommended Posts

شرف يسأل الشعب: ''عايزين مين في الوزارة الجديدة''

 

 

 

أجرى الدكتور عصام شرف رئيس مجلس الوزراء الثلاثاء استفتاء بين مستخدمي موقع التواصل الاجتماعي فيس بوك حول '' ما هي أسماء الوزراء التي تأمل أن تراها في الحكومة الجديدة ؟ ''،

في الشأن نفسه شارك في الاستفتاء

3500 مستخدم وتم اقتراح العديد من الأسماء لتولية بعض المهام في الفترة القادمة واتفقوا جميعا ً على إقالة اللواء منصور العيسوي وزير الداخلية

 

.من جهتها علقت خلود خالد على الاستفتاء قائلة '' ياريت يا دكتور شرف تغير وزير الداخلية لأنه فشل في كل حاجة وأما باقي الوزارة فياريت يكون السن مايتعداش الـ50 سنة علشان يقدروا يتحركوا فى المحافظات ويشتغلوا أكتر وبالنسبة بقى لعبد المجيد محمود فلابد من إقالته لأن واحد كان مع النظام السابق يبقى إزاي هيحاكم النظام اللى كان فيه ''.

 

فيما اقترح شريف إبراهيم بتولى أحمد زويل للتعليم و البحث العلمي و عودة نبيل العربى للخارجية و للداخلية أحمد رشدى و عمرو خالد للثقافة و محمد غنيم للصحة و عصام سلطان للتضامن الاجتماعى مع تغيير وزراء البترول والكهرباء والموارد المائية وعمل وزارة للمعاقين.

 

بينما علق أحمد صلاح غاضبا '' أنا الحقيقه مستغرب جدا من السؤال خصوصا منك هل سيادتك منتظر من مرتادي الفيس بوك أن يعطوك أسماء الوزراء إذا كنت تمزح فأوضاع البلد لا تحتمل وإن كنت تتحدث بصدق فهي مصيبة ما بعدها مصيبة..دكتور شرف أرجوك استقيل حتى نظل نحترمك ولا تجعل مستشاري السوء يتحدثون عن عنق الزجاجة وأوضاع البلد وغيرها من الحجج فهي نفسها نفس الحجج التي كانوا حتي اللحظات الأخيرة يسوقونها لمبارك ''.

تم تعديل بواسطه ali desoky

شارك هذه المشاركه


رابط المشاركه
شار ك علي موقع اخر

×
×
  • اضف...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use, اتفاقيه الخصوصيه, قوانين الموقع, We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue..